06/12/2012
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Μαθαίνοντας με το iPad»


Την εμφάνισή του σε τέσσερα ελληνικά σχολεία έχει κάνει ήδη το iPad, καθώς στο Κολέγιο Ρόδου, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, τα Εκπαιδευτήρια «Πλάτων» και στο δημόσιο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών οι μαθητές αρκετών τάξεων έχουν αποκτήσει και χρησιμοποιούν την ταμπλέτα ως εκπαιδευτικό εργαλείο, μέσα και έξω από τη σχολική αίθουσα. Εκπρόσωποι των σχολείων πήραν μέρος στην εκδήλωση «μαθαίνοντας με το iPad» την οποία διοργάνωσε πρόσφατα η iSquare, επίσημος διανομέας των προϊόντων της Apple στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στις ομιλίες τους, κατέθεσαν τις εμπειρίες και τα οφέλη που οι ίδιοι διαπίστωσαν από την αξιοποίηση του iPad στη μαθησιακή διαδικασία.

Τα τέσσερα σχολεία είναι τα πρώτα από τη χώρα μας που υιοθέτησαν το πρόγραμμα της Apple «Ένα iPad για κάθε μαθητή», στα πλαίσια του οποίου η αμερικανική εταιρεία προωθεί σε όλο τον κόσμο τη χρήση του tablet σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Και με αρκετή επιτυχία, αφού, μόνο το τρίτο τετράμηνο του 2012, πουλήθηκαν περισσότερες από 1 εκατομμύρια συσκευές για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Οι λόγοι αυτής της επιτυχίας; Κατ’ αρχάς γιατί, συγκριτικά με έναν συμβατικό υπολογιστή, ένα tablet PC είναι ελαφρύτερο και λεπτότερο, με συνέπεια να μεταφέρεται πολύ πιο εύκολα, Κατά δεύτερον, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του τμήματος εκπαιδευτικού λογισμικού της Apple για τις περιοχές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, ο οποίος πήρε μέρος στην εκδήλωση, επειδή η οθόνη αφής καθιστά εξαιρετικά απλή τη χρήση του. Παράλληλα, τόνισε, γύρω από το iPad έχει δημιουργηθεί όλα τα απαραίτητα υποστηρικτικά εργαλεία, τα οποία επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό οποιασδήποτε βαθμίδας να δημιουργήσει περιεχόμενο για τους μαθητές του.

Σε αυτά τα εργαλεία αναφέρθηκαν οι υπεύθυνοι των εκπαιδευτηρίων «Πλάτων», όπου το iPad έχει εισαχθεί σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Κάνοντας ειδική μνεία στο iBooks Authors, το πρόγραμμα της Apple που επιτρέπει δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας διαδραστικών βιβλίων, τα εκπαιδευτήρια έχουν δημιουργήσει ηλεκτρονικές εκδοχές των συγγραμμάτων του αναλυτικού σχολικού προγράμματος, προσθέτοντας επιπλέον εικόνες, βίντεο και ηχητικό υλικό. Με συνέπεια, όπως υποστήριξαν, ο μαθητής να «βυθίζεται» στο ψηφιακό περιβάλλον του βιβλίου.

Εμπλουτισμένες εκδοχές των βιβλίων του αναλυτικού προγράμματος έχουν δημιουργήσει και τα εκπαιδευτήρια Δούκα για τους μαθητές της Δ΄ Δημοτικού, οι οποίοι έχουν αποκτήσει το iPad. Οι υπεύθυνοι του σχολείου σχεδιάζουν να εισαγάγουν τη χρήση της ταμπλέτας και σε άλλες τάξεις, αφού έχουν διαπιστώσει πως το iPad κάνει το μάθημα πολύ πιο ενδιαφέρον για τα παιδιά, βελτιώνοντας επίσης τη συνεργατικότητά τους. Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνα που παρέθεσαν, σήμερα το 73% των μαθητών δηλώνει πως διαβάζει από υποχρέωση, το 20,6% επειδή θα ολοκληρωθεί πνευματικά, και μόλις το 6,7% από ευχαρίστηση.

Όπως οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτηρίων Δούκα, έτσι και οι δάσκαλοι από το Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών υποστήριξαν πως το iPad αποδεικνύεται στην πράξη ένα σημαντικό εργαλείο για ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο, όπου ο δάσκαλος θα είναι καθοδηγητής και ο μαθητής δημιουργός. Χρησιμοποιώντας την ταμπλέτα στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού από τον Σεπτέμβριο του 2011, το Πειραματικό Σχολείο «ανεβάζει» στο iTunes U το καθημερινό μάθημα, το οποίο μπορούν να «κατεβάσουν» οι μαθητές στις συσκευές τους.

Το Κολέγιο Ρόδου χρησιμοποιεί την ταμπλέτα ήδη από το νηπιαγωγείο, με συνέπεια η μάθηση να γίνεται πιο βιωματική μέσω της αφής και τα μικρά παιδιά να δουλεύουν συχνότερα ανά ομάδες. Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, από την Δ΄ Δημοτικού, οι μαθητές δημιουργούν τα δικά τους ψηφιακά βιβλία.